September 2017

Regen, slik en vallende bladeren.

De maand begon herfstachtig met veel regen.

De eerste herfststorm raasde over het land. Natuurlijk trok ik naar de kust, dat gebeurde zonder ligfiets. Maar hier toch twee foto’s omdat het altijd zo mooi is bij windkracht 8 langs het strand.

Uitwaaien

Uitwaaien.

Vertrek

Vertrek.

Veel werd er niet gefietst deze maand, slechts vijf keer vertrok ik voor een ritje met in totaal 253 km. Dus dit keer een kort verslag en maar een paar foto’s.

In de polder is de oogst in volle gang. De uien die liggen te drogen vullen de lucht met hun heerlijke, pittige geur. Waar de akkers geploegd worden ruik je de zilte Zeeuwse klei. De aardappelen en bieten worden geoogst en de grote landbouwmachines zorgen er voor dat je extra goed op met letten. De polderwegen liggen soms vol met slik en de M5 moet dus regelmatig afgespoeld worden bij thuiskomst.

Soms rijd ik langs de Binnendijk bij Hoek, daar staan bij een boerenhofstee een paar grote informatie borden en deze keer neem ik de tijd om ze eens te lezen. Hier blijken wel heel veel vogels te broeden. En ook deze polder heeft een bewogen geschiedenis.

Voor de langste tocht deze maand sla ik het industrie gebied ten westen van Terneuzen over en vertrek in IJzendijke. De nieuwe fietsendrager bewijst hierbij zijn dienst.

De tocht gaat door de polders langs de kust, het strand en de duinen worden deze keer eens overgeslagen. Het is een mooie dag met prachtige Hollandse wolkenluchten. De populieren langs de dijken beginnen te kleuren en laten hun blad vallen. Alles geurt en kleurt naar de herfst. Het wordt hierdoor een heerlijke tocht en kom ik helemaal tot rust.

IMG_1730

Ter-Moere

IMG_1737

Vierhonderd polderdijk.

IMG_1743

Molenkreek

Hopelijk lukt het om volgende maand weer wat meer van dit soort ritjes te maken.

 

 

One thought on “September 2017

  1. Hallo Peter,

    Mooie foto’s weer! En de laatsten uiteraard op voor mij bekend terrein, het westen van Zeeuws-Vlaanderen, waar ik geboren en getogen ben………..

    Groeten, Adri.

Geef een reactie

