Juli 2017

Tweemaal bezocht ik deze maand “D’n overkant” en maak een leuke rit over Walcheren.

Het is er aangenaam fietsen over mooie landweggetjes omgeven door veel groen waarin allerlei boerderijtjes en huisjes verscholen liggen.

Genieten van dorpjes verscholen in het groen zoals hier Grijpskerke

Grijpskerke

Grijpskerke

Veere laat ik links liggen ivm de drukte.

IMG_1569

Veere

Ook hier vind je allerlei sporen van de”Slag om de Schelde” net als aan onze kant van de Schelde. Bij Aagtekerke ligt deze mooie gedenkplaats voor de bemanning van een neergehaald vliegtuig.

Het verhaal over dit voorval is hier te vinden op de site Zeeuwse Ankers .

Soms wordt het landschap weidser waar de boeren hun landbouwgronden hebben liggen. En dan is er soms de verrassing van een prachtige akker waarop bloemen worden geteeld.

 

En natuurlijk rijd ik dan langs de kust. Hier houd ik pauze en eet mijn boterhammetje kaas op terwijl ik geniet van het uitzicht.

IMG_1595

Zeedijk 5 Westkapelle

 

IMG_1594

Westkapelle is goed bedeeld met vuurtorens want ze hebben er nog een.

 

En dan nog even over de Boulevard van Vlissingen.

IMG_1606

Dan op weg naar de Fast Ferry die mij weer naar Zeeuws Vlaanderen brengt.

En ook daar maak ik natuurlijk regelmatig een ritje. In Walsoorden was het behoorlijk druk op de Veerstoep. Het is lunchtijd en dit is natuurlijk een goed plekje om te pauzeren. Het uitzicht is mooi en je kan de passerende schepen bijna aanraken. En net als ik stop passeren twee van die reuzen elkaar precies hier.

IMG_1577

Op de overige ritten maakte ik geen foto’s en gebeurde er niet veel bijzonders.

Ik maakte 7 ritje en legde 446 km af.

Geef een reactie

