Juni 2017

Tropische kilometers, oude meuk en gemiste foto’s.

Over mijn fietsprestaties deze maand ben ik best tevreden. Hoewel het nog even schipperen blijft tussen verplichtingen en mijn hobby’s uitoefenen. In totaal kwamen er deze maand 650 km’s op de teller afgelegd in 12 ritten.

In de derde week van de maand waren de temperaturen tropisch met temperaturen van 30 graden. Omdat er net in deze periode veel tijd was om te fietsen vertrok ik om zes uur ‘s morgens om voor het warmste deel van de dag weer terug te zijn. Na een frisse douche werd de rest van de dag doorgebracht onder de parasol met een goed boek.

Bij het samenstelen van deze blog viel het op dat fietsen het gewonnen heeft van foto’s maken. Terwijl ik toch genoot van veel dingen onderweg kwam het niet of te laat in mij op om te stoppen.

Waar ik wel voor stopte was deze oude vrachtwagen in het buurtschap Poonhaven. Industrieel erfgoed is helemaal in tegenwoordig en dit was een mooi foto object. Later in de maand was hij weer verdwenen, naar de oud ijzerboer of de restaurateur daar ben ik nog niet achter.

 

Omdat ik dan toch bezig was met oude rommel te fotograferen ook deze twee foto’s gemaakt aan de haven van Walsoorden.

 

Het broedseizoen is voorbij en de bermen zijn weer gemaaid. Fluitekruid heeft plaats gemaakt voor klaprozen en andere zomerbloemen. Zoals langs dit dijkje met de mooie naam “Hondegatweg” in de buurt van buurtschap de Pyramide.

IMG_1537

 

 

Dit is ook het seizoen dat het vlas weer bloeit. Het is altijd mooi om te zien hoe dit gewas de akkers kleurt met zijn bloemen. Een zachte blauwe waas vult dan de polder.

 

IMG_1529

 

In Belgie voert het knooppunten netwerk je soms over dit soort leuke landbouwpaden. Het vergt wat stuurmanskunst om deze smalle paden te volgen. Toch rijd het beter dan de met grint en puin half verharde landbouwweggetjes.

 

In de buurt van Watervliet waar deze twee foto’s gemaakt zijn liep de route vast op zo’n weggetje.

Terwijl ik stopte om in te schatten doorrijden of terugkeren vlogen uit de berm twee roofvogeltjes op. Bij nader inzien was het een koppeltje wat hun jong beschermde. Zijn schutkleur maakte hem bijna onzichtbaar en pas toen hij bewoog zag ik hem. Schijnbaar kon hij nog niet goed vliegen en het lukte om hem te fotograferen.

 

Op de laatste rit van deze maand trof ik als uitsmijter deze akker met voor mij onbekend gewas.

IMG_1565

 

 

 

2 thoughts on “Juni 2017

  1. Hoi Peter,

    Weer genoten van je foto’s, en jawel ook wij waren tijdens die warme dagen in Zeeuws-Vlaanderen! Poeh, poeh, dat was bijna te veel van het goede! Maar we klagen niet, we hadden een heerlijke vakantie, en ik heb een superfiets mee naar Noorwegen mogen nemen!

    Groeten, Adri.

  2. Hoi Peter,

    het zijn weer fraaie plaatjes!

    groeten, Jeroen.

Geef een reactie

