Mei 2017

Nog niet van een leien dakje.

Er zit verbetering in mijn fiets prestaties, maar er was ook wat tegenslag.

Eerst wat kleine rondjes gereden, gewoon om even lekker te fietsen. Wat bekende plekjes opzoeken en genieten van het voorjaar.

In de polders van de bermen vol met fluitenkruid en boterbloemen, de fazanten en de roofvogels. Langs de Schelde bij hoog en laag tij van het water en de slikken en schorre vol watervogels. Visdiefjes die met hun spectaculaire duikvluchten een maaltje op vissen.

Zeelucht langs het water en de geur van pas gemaaid gras in de polder, ik geniet er volop van. Het weer is nog wisselvallig een wat langere tocht begint met motregen, maar echt nat word je er niet van. In de Phillippine polder volgt een fotoshoot bij de schapen. Als je voorrang aan die beesten moet verlenen en ze blijven lekker op het warme asfalt liggen moet je soms lang wachten.

 

 

IMG_1495

Doorkijkje in de polder

Onderweg klaart het weer op. Het wordt warmer en de bloeiende meidoorns beginnen heerlijk te ruiken. Bij Sasput is het tijd voor een lunchpauze dus de picnictafel daar komt goed van pas. Volgens plan steek ik bij Nummer een de dijk over om langs het water naar huis te rijden. Omdat het nog hoog water is klotst het water over het laagste punt in de weg. Hier besluit ik om eens een filmpje te schieten met mijn smartphone. Ik worstel nog steeds met de bediening van dit stuk hightech equipment, maar volgens mij valt het resultaat niet tegen.

https://vimeo.com/216562718

Dan breekt er een week aan met zomers weer, volgens weer-online met drie dagen achtereen fietsweer cijfer een 10. En laat ik nu net deze dagen vrij zijn! De agenda wordt vrij gemaakt en de plannen om kilometers te maken liggen klaar.

Maar helaas, ik ga lelijk door mijn rug en kan amper fatsoenlijk bewegen. Maar het kriebelt teveel en met moeite weet ik mij op de fiets te hijsen. Opstappen lukt net, starten is even doorbijten, stoppen een avontuur.

Maar fietsen zelf gaat zonder problemen alleen na ongeveer 40 km gaat dan de rug te veel opspelen en moet ik zorgen dat ik thuis van de fiets kan rollen om de rest van de dag in en rond huis rond te strompelen.

Na anderhalve week zijn de ongemakken over. En het lukt aan het eind van de maand nog om volop te genieten van het zomerse weer en regelmatig een tochtje te maken.

Nog steeds niet te lang, daarom blijft het wel bij de gebruikelijke rondjes in de buurt.Hierdoor ook ditmaal nog niet veel foto’s.

 

One thought on “Mei 2017

  1. Hoi Peter,

    Toch weer mooie plaatjes! Ook het filmpje is gelukt, bekende plaats voor mij ook, daar heb ik op de racefiets ook wel eens door gereden. Niet echt goed voor het materiaal…….

    Groeten, Adri.

Geef een reactie

