April 2017

Een moeizame start.

Als je eenmaal een winterstop hebt ingelast is het een nog niet zo eenvoudig om het ritme weer op te pakken. Afgelopen jaren fietste ik in de winter gewoon door, wel minder kilometers maar zolang het niet te glad was en droog weer maakte ik toch wel mijn kilometers.

Nu was april wel een koude maand, Pasen en ook koningsdag waren kouder dan de afgelopen kerstdagen. En ook stond er vaak een stevig briesje. Dit alles zorgde er voor dat ik nog niet zo vaak op pad ben geweest op de M 5. Vijf ritjes met in totaal 200 km slechts. Maar het begint toch weer te kriebelen en er zit een stijgende lijn in.

De tochten die ik maakte bevielen wel goed. Op de eerste rit ’s morgen vroeg buitendijks langs de Schelde met alleen het geruis van de golven en het gesuis van de bandjes over het asfalt in mijn oren voelt het weer als van ouds. Er was weer genoeg te zien onderweg. Roofvogels met als hoogtepunt een kiekendief die langs een rietkraag op jacht was in de buurt van Biervliet. Zeehonden op de zandplaten bij Hoofdplaat. Veulens en lammetjes in de wei en boeren die het land bewerken. Scheepvaart en de vogels in de slikken en schorre langs de Schelde.

Op de warmere ritjes is al volop lente, met mooie voorjaarsbloemen en geuren in de polder.

Weinig kilometers betekend ook weinig foto’s, ook omdat ik dicht bij huis ben gebleven. Deze plekjes heb ik al vaak vastgelegd, dus daar is weinig nieuws aan toe te voegen.

Volgende maand hoop ik meer kilometers en foto’s gemaakt te hebben.

 

IMG_1476

Veerstoep Walsoorden

One thought on “April 2017

  1. Hoi Peter,

    Rustig opbouwen, dan komt de vorm vanzelf weer, en dan ook de kilometers. Komt wel goed, ik kijk al uit naar je volgende post, vast en zeker met meer mooie foto’s!

    Groeten, Adri.

Geef een reactie

