Februari 2017

Nog minder kilometers.

En dus nog minder foto’s

Op mijn vrije dagen was het meestal guur en koud weer en bleef ik dus vaak achter de kachel hangen. Of werden noodzakelijke klusjes rond het huis opgeknapt. Slechts 2 keer maakte ik een ritje op mijn gewone fiets.

En af en toe een enkele korte wandeling.

Op de eerste fietstocht ontdekte ik wel op beschutte plekjes de eerste sneeuwklokjes als voorbode van de lente. Ook waren de eerste wilgenkatjes te ontdekken langs de waterkant. Op de terugweg met wind tegen viel het nog niet mee om thuis te komen en moest ik bij de Griete een flinke rustpauze houden.

 

Onderweg maakte ik twee foto’s van de uiterste in het boerenbestaan. Op de “Kijkuit” van een keuterboerderij wat sinds enkele jaren uit bedrijf is en bij “Lunterhoek” van een statige herenboerderij die nog in vol bedrijf is.

Ook maakte ik nog een rondje langs de kust. Gelukkig was het droog maar de zon liet zich ook niet zien.

img_1421

Panoramaweg

 

Bij Zwarte polder maakte ik deze foto. Dit is hier de enige begroeiing hoger dan 1,50 m. Staat hier al jaren zonder dat je hem nog hoger ziet worden. Hij doet mij een beetje denken aan de bekende foto’s van bomen die door de passaat winden slechts één kant op groeien.

img_1427

Verwaaid

Op de terugweg nam ik het Nollendijkje, hier groeien mooie oude knotwilgen. Hun grillige stammen zijn prachtig om te zien.

 

Na nog een rondje langs de haven in Breskens vond ik het weer genoeg geweest. De fiets werd opgeladen in de auto en ik reed op het gemak naar huis.

Hopelijk lukt het volgende maand om meer kilometers te maken en kan misschien de ligfiets weer wakker geschud worden.

4 thoughts on “Februari 2017

  1. Wilco,

    Aanrader, net als het hele fietspad vanaf Breskens tot Cadzand over de duintoppen. Goed fietspad, prachtig uitzicht en mooie rustplaatsen.

Geef een reactie

