Januari 2017

Een rustig begin.

Het nieuwe jaar begonnen met slechts twee tochtjes op mijn gewone fiets.

Er waren wel mooie winterdagen, maar net als er tijd was om te fietsen of wandelen was het somber en mistroostig weer.

De eerste tocht was richting mijn favoriete groenteboer bij Oude stoof.  Omdat het hoog water was en heel erg rustig langs de Schelde verlaat ik bij de vogel telpost de dijk al en rijd langs de noordkant van het natuurgebied “de Magarethapolder” richting de Griete.

Normaal mijd ik deze kant want de het kan er druk wezen met autoverkeer. Gelukkig valt dat op dit uur van de dag mee. De zon komt op en zet alles weer in een prachtig “zeeuws licht”

img_1362

Morgenlicht Magarethapolder

 

img_1363

Zonsopkomst Magarethapolder

Daarna moet ik een keer naar IJzendijke en omdat ik tijd heb besluit ik op de fiets te gaan.Het is heel stil en nevelig weer. Toch is het genieten als het in een rustig tempo langs de Schelde richting Hoofdplaat gaat. Er zijn weinig andere fietsers of wandelaars onderweg en af en toe waan je je alleen op de wereld. Bij Roodenhoek blijkt dat de populieren langs Oranjedijk allemaal geveld zijn. Dit was een van mijn favorieten stukjes op deze route. Nu rest er niet meer als een kale dijk.

img_1369

Windstilte

img_1364

Uitwatering “Kromme watergang”

Op de terugweg kies ik voor een route door de polder en ook nu kom ik bijna niemand tegen. Onderweg maak ik nog wat foto’s van het mistige verstilde polderlandschap. Na een geslaagd rit van toch iets meer als 50 kilometer kom ik voldaan weer thuis.

img_1371

“Kromme watergang”

img_1372

Polderlandschap in zwart wit.

Misschien wordt het weer tijd om de ligfiets uit zijn winterslaap te laten ontwaken. Terwijl ik dit overweeg begint de weerman toch nog over een periode met winterweer. Dus daar wacht nog maar een maandje mee.

3 thoughts on “Januari 2017

Geef een reactie

