November 2016

Te voet.

De ondertitel van deze blog klopt niet meer. In het vervolg doe ik ook verslag van mijn voettochten.

Na mijn aangekondigde fietspauze kreeg ik het verzoek om ook verslag te doen van mijn wandeltochten. De M5 staat nu in de schuur te genieten van zijn winterstop. Op de enkele mooie herfstdagen van deze maand kriebelde het wel om te gaan rijden. Maar dan was het natuurlijk ook heerlijk wandelweer

De eerste keer trok ik erop uit naar het Perenboomgat. De laagstaande zon verstrooid door de ochtendnevel speelde door het blad aan de populieren langs de dijk.Op het gemak verkende ik de omgeving.

Groot was de teleurstelling 2 weken later bij het volgende bezoek, het bleek dat al deze populieren gerooid waren.

In het Veerse museum was deze maand een foto expositie die ik graag wilde zien.

http://museumveere.nl/driegeneraties/

Hierna wandelde ik door dit prachtige plaatsje. I.v.m. een nationale feestdag in België was het erg druk en gezellig met veel toeristen. Het lukte toch om enkele foto’s te maken.

img_1203

 

img_1201

 

 

Dat we ook gure en kille dagen hadden blijkt wel uit de volgende foto’s.

Wandelend op de Groene Boulevard in Vlissingen genoot ik van de buien die vanuit het Z.W. over het water trokken. Het licht speelde mooi tussen de zware buien wolken door.Het was koud, guur winderig weer maar dat deerde niet. Deze wandeling verfriste me helemaal op.

img_1232

 

img_1234

Dit was de opmaat voor een echte Z.W. storm op 20 november. Er was 8 Beaufort afgegeven en uiteindelijk beleefde we een windkracht 9. Bij dergelijk weer begint het bij mij te jeuken en moet ik naar de kust.

 

Tijdens de twee uur durende strandwandeling genoot ik met volle teugen van het natuurgeweld.

Deze storm heeft wel alle bladeren uit de bomen gejaagd, wat weer heel andere plaatje oplevert. Onderstaande foto’s zijn gemaakt bij de Konijnenputten in de buurt van Axel.Op een mooie koude middag maakte ik hier een wandeling langs een gedeelte van de Staats Spaanse linie.

img_1294

 

 

Driemaal trok ik er nog op uit op mijn gewone fiets voor een tochtje van ongeveer 25 km. De camera bleef in de tas want ver kom ik op de gewone fiets niet en alle plekjes in de buurt staan allang op de foto en bijzondere dingen passeerde ik niet. Conclusie was, lekker gefietst, maar geef mij toch maar de ligger voor tourtochten in de polder.

De strooiauto’s zijn ook een aantal malen uitgerukt dus er ligt weer genoeg pekel op straat om mij te weerhouden om daar mijn M5 aan bloot te stellen. Dat maakt het wel makkelijker om hem te laten staan. Hoewel …..

 

4 thoughts on “November 2016

  1. Je hebt me blij gemaakt met je prachtige foto’s en de bijbehorende verhalen!!! Groet, zusje

  2. Hoi Peter,

    Gelukkig hebben de commentaren van je lezers je pver de streep getrokken om toch je blog te blijven schrijven!
    Ook van deze inleg heb ik weer genoten, zeker van de fotoserie!
    Deden wij trouwens ook graag, strandwandelen bij storm, prachtig dat golvengeweld!
    Kijk al weer uit naar je volgende post!

    Groeten, Adri.

Geef een reactie

